Strony internetowe
Sklepy internetowe
Marketing internetowy
Hosting
Oferta
Firma
Kontakt
Pomoc
Pomoc
Konfiguracja poczty
Słowniczek
Specyfikacja serwerów
Przydatne linki
Regulamin
Kontakt
Regulamin
Regulamin świadczenia usług przez firmę Modos.
Regulamin świadczenia usług przez firmę Modos §1 Postanowienia ogólne 1. Podstawą korzystania z usług firmy Modos zwanej dalej Usługodawcą lub Operatorem jest przestrzeganie niniejszego regulaminu świadczenia usług. Regulamin ten wraz z dodatkowymi załącznikami ma moc umowy i zawiera zasady współpracy pomiędzy Usługobiorcą (osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej), a firmą Modos oraz określa zakres odpowiedzialności, prawa i obowiązki wyżej wymienionych podmiotów. 2. Zamówienie usługi u operatora (również na okres testów) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu bez względu na to czy odbyło się ono poprzez interfejs na stronie internetowej usługodawcy czy w inny udokumentowany sposób. Postanowienia niniejszego regulaminu obowiązują wszystkie podmioty korzystające z usług firmy Modos niezależnie do tego czy korzystają oni z usług operatora bezpośrednio czy też przez podmioty współpracujące. 3. Na życzenie Usługobiorcy może zostać sporządzona i podpisana umowa, której nieodłączną częścią będzie niniejszy regulamin wraz z załącznikiem nr 1. 4. Firma Modos zapewnia, że działa i świadczy usługi zgodnie z obowiązującym prawem. 5. Instalacja i utrzymanie serwera będą zgodne z technicznymi normami firmy Modos. 6. Usługodawca może przechowywać oraz przetwarzać następujące dane osobowe Usługobiorcy niezbędne do nawiązania, zmiany lub rozwiązania umowy współpracy: * nazwisko i imiona usługobiorcy lub pełną nazwę firmy w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej * numer ewidencyjny PESEL w przypadku osób fizycznych * numer identyfikacyjny NIP w przypadku osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej * adres zameldowania lub adres prowadzenia działalności * adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zameldowania lub prowadzenia działalności * dane służące do weryfikacji podpisu elektronicznego Usługobiorcy * adresy elektroniczne Usługobiorcy * imię i nazwisko przedstawiciela w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej * numer telefonu osoby fizycznej lub przedstawiciela w przypadku osób prawnych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej 7. Usługobiorca ma prawo wglądu i zmiany wszystkich w/w danych oraz wyraża zgodę na ich przetwarzanie w celach służących wykonaniu jak i rozliczeniu usługi. 8. Usługodawca w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe dane podane przez Usługobiorcę. §2 Obowiązki, prawa i odpowiedzialność Usługodawcy 1. Usługodawca zobowiązuje się do utrzymania i zapewnienia widzialności serwera Usługobiorcy w sieci Internet zgodnie z Umową oraz Regulaminem Świadczenia Usług. 2. Usługodawca zobowiązuje udostępnić w ramach serwera Usługobiorcy - miejsce na strony internetowe w ramach jednej domeny, bazy danych MySql dla strony internetowej w ramach jednej domeny, kont pocztowych w ramach jednej domeny o zarezerwowanej powierzchni jednego konta do maks. 4 GB. 3. Usługodawca zobowiązuje się informować Usługobiorcę o terminach planowanych przerw technicznych po stronie Usługodawcy z 12 godzinnym wyprzedzeniem. 4. Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego likwidowania przerw i awarii powstałych po stronie Usługodawcy. 5. Łączny czas trwania w ciągu roku przerw technicznych po stronie Usługodawcy nie może przekraczać 72 godzin. 6. Czas trwania jednorazowej przerwy technicznej nie może być dłuższy niż 6 godzin. 7. Łączny czas trwania awarii w ciągu roku rozumianej jako brak widzialności serwera Usługobiorcy na pierwszym routerze nie należącym do Usługodawcy nie może przekraczać 72 godzin. 8. Przekroczenie powyższych czasów spowoduje obniżenie przez Usługodawcę opłat abonamentowych o 1/ilość dni abonamentu za każde rozpoczęte kolejne 24 godziny powyżej norm określonych w §2 pkt. 4, 5, 6. 9. Firma Modos zobowiązuje się do zachowania tajemnicy wszystkich danych przechowywanych przez Usługobiorców na serwerach. Dane zdobyte przez Pracowników firmy Modos w trakcie prac technicznych lub administracyjnych nie będą udostępniane osobom trzecim. 10. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku działania sił wyższych niezależnych od Usługodawcy. 11. Czynności nie należące do typowej pomocy technicznej i utrzymania serwera mogą być wykonane przez Usługodawcę odpłatnie. 12. Usługodawca ma prawo czasowo lub na stałe zablokować dostęp do wybranych usług usługobiorcy lub innym podmiotom zgodnie z załącznikiem nr 1. 13. Usługodawca zobowiązuje się dbać o stałą sprawność techniczną oferowanych gotowych rozwiązań internetowych. (Pod nazwą gotowe rozwiązania internetowe rozumie się: sklep internetowy, system cms, system crm, dynamiczne moduły stron WWW) 14. Usługodawca ma prawo odmówić wykonania usługi bez podania przyczyny. §3 Obowiązki, prawa i odpowiedzialność Usługobiorcy 1. Usługobiorca zobowiązany jest do opłacenia zamówionych usług według poniższych schematów: * uiszczenie opłaty abonamentowej za pierwszy okres rozliczeniowy do 14 dni od otrzymania potwierdzenia realizacji zamówienia lub faktury proforma drogą elektroniczną na adres e-mail podany w zamówieniu * uiszczenie opłaty abonamentowej za kolejne okresy rozliczeniowe do 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia o zbliżającym się terminie wygaśnięcia ważności usługi bądź faktury proforma drogą elektroniczną na adres e-mail podany w zamówieniu lub zaktualizowany w późniejszej korespondencji z firmą Modos. Brak możliwości dostarczenia zawiadomienia bądź faktury proforma drogą elektroniczną ze względu na nieistniejący lub błędny adres e-mail, nie zwalnia Usługobiorcy z obowiązku opłacania usług w terminie * uiszczenie opłaty abonamentowej za kolejne okresy rozliczeniowe do 7 dni od daty otrzymania faktury VAT listem poleconym lub zwykłym na adres podany w zamówieniu lub zaktualizowany w późniejszej korespondencji z firmą Modos. Brak możliwości dostarczenia faktury VAT ze względu na błędnie podany adres korespondencyjny nie zwalnia Usługobiorcy z obowiązku opłacenia usług w terminie. * aktualizacja danych kontaktowych należy do obowiązków Usługobiorcy 2. W przypadku nowych zamówień brak terminowej wpłaty przed wygaśnięciem okresu testowego oznacza anulowanie zamówienia w dniu wygaśnięcia okresu testowego. 3. W przypadku kolejnych okresów rozliczeniowych brak terminowej wpłaty oznacza zablokowanie dostępu do usługi w dniu jej wygaśnięcia, a po kolejnych 7 dniach od daty zablokowania jej usunięcie. 4. Faktura VAT wystawiana jest w terminie 7 dni roboczych od odnotowania wpłaty na rachunku bankowym Usługodawcy. 5. Usługobiorca oświadcza, ze wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez jego podpisu. 6. Terminy płatności mogą zostać przedłużone za zgodą Usługodawcy. 7. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z usługi określonej w niniejszej umowie zgodnie z przepisami i warunkami umowy. 8. Jedyną stroną odpowiedzialną za dane przechowywane na serwerze jest Usługobiorca co zwalnia z odpowiedzialności za te treści Usługodawcę. 9. W przypadku strat wynikłych przez nieprawidłowe użytkowanie serwera przez Usługobiorcę, Usługodawca ma prawo żądać odszkodowania. 10. Usługobiorca może skorzystać z oferowanych przez firmę Modos gotowych rozwiązań internetowych. (Pod nazwą gotowe rozwiązania internetowe rozumie się: sklep internetowy, system cms, system crm, dynamiczne moduły stron WWW) Gotowe rozwiązania internetowe udostępniane są Usługobiorcy na zasadzie subskrypcji - bez dostępu do plików źródłowych oraz konta FTP (serwera), chyba że ustalone to zostało w odrębnej umowie. Usługobiorca otrzymuje prawo do korzystania z gotowych rozwiązań internetowych zaraz po opłaceniu abonamentu. Usługobiorca nie ma prawa rozpowszechniać w jakiejkolwiek formie wykupionych rozwiązań informatycznych oraz dokonywać modyfikacji w plikach źródłowych, chyba że ustalone to zostało w odrębnej umowie. 11. Usługobiorca, który używa gotowych rozwiązań internetowych (np. sklepu internetowego, systemu cms/crm), zobowiązany jest umieścić na stronie internetowej, na każdej podstronie widocznej stopki identyfikującej sklep internetowy, system cms/crm i linku odsyłającego bezpośrednio na stronę firmy Modos. 12. Usługobiorca ma prawo do zmiany długości abonamentu po zakończeniu okresu opłaconego. §4 Zmiany i rozwiązanie umowy 1. Usługodawca ma prawo dokonać zmian wysokości opłat abonamentowych. W takim przypadku zobowiązany jest do poinformowania Usługobiorcy drogą elektroniczną lub tradycyjną o tych zmianach z 30 dniowym wyprzedzeniem. Brak wypowiedzenia Umowy przez Usługobiorcę w ciągu 14 dni od doręczenia zawiadomienia uznaje się za akceptację nowego cennika co automatycznie przedłuża umowę. 2. Wzrost opłaty abonamentowej nie może występować częściej niż raz na 6 miesięcy. 3. W przypadku zmian wysokości opłat abonamentu, Klientów którzy wnieśli opłaty na okresy dłuższy nowe stawki obowiązują dopiero od nowego okresu rozliczeniowego, tym samym nie jest naliczana dopłata za różnicę pomiędzy starymi a nowymi stawkami. 4. Wzrost opłaty abonamentowej będzie uzależniony od wzrostu kosztów mających wpływ na wysokość abonamentu. 5. Usługodawca ma prawo dokonać zmian w powyższym regulaminie. W takim wypadku zobowiązany jest do poinformowania Usługobiorcy o tych zmianach z 30 dniowym wyprzedzeniem. Brak wypowiedzenia umowy przez Usługobiorcę w ciągu 14 dni od doręczenia zawiadomienia uznaje się za akceptację nowego regulaminu co automatycznie przedłuża umowę. 6. Usługodawca jak i Usługobiorca są uprawnieni do rozwiązania umowy przez pisemne wypowiedzenie z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, przy czym okres wypowiedzenia kończy się ostatniego dnia opłaconego okresu rozliczeniowego. 7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy z Usługobiorcą w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. W takim przypadku Usługobiorcy nie przysługuje zwrot wniesionej opłaty abonamentowej ani jakiekolwiek inne roszczenia finansowe wobec Usługodawcy. 8. W przypadku rezygnacji przez Usługobiorcę z usług operatora przed zakończeniem opłaconego okresu rozliczeniowego nie jest zwracana wniesiona opłata, tym samym Klient może zakończyć współpracę przed wygaśnięciem okresu rozliczeniowego godząc się na przepadek wniesionej opłaty. 9. Usługodawca jest upoważniony do natychmiastowego rozwiązania umowy gdy: * Usługobiorca będzie zalegał z opłatami abonamentowymi dłużej niż 14 dni * Usługobiorca naruszy warunki regulaminu * Usługobiorca będzie utrzymywał na serwerze treści erotyczne i/lub pornograficzne * Usługobiorca będzie działał na szkodę Usługodawcy lub innych użytkowników sieci Internet * Usługobiorca będzie notorycznie łamał ogólnie przyjęte zasady netykiety, wysyłał spam W takim przypadku przepada wcześniej wniesiona opłata za dany okres rozliczeniowy. 10. W przypadku rozwiązania umowy Usługobiorca jest zobowiązany uregulować wszystkie niedokonane opłaty. 11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego. 12. Ewentualne spory rozstrzygać będzie Sąd w Lesznie. Powyższy Regulamin świadczenia Usług Informatycznych został zatwierdzony przez właściciela firmy Modos i obowiązuje Usługobiorców od dnia 01-09-2006 r. Załącznik nr 1 do regulaminu świadczenia usług przez firmę Modos Ogólne zasady korzystania z usług i prawa Usługodawcy w przypadku złamania regulaminu przez Usługobiorcę bądź jego Klienta korzystającego z usług firmy Modos. 1. W czasie korzystania przez Usługobiorcę bądź jego Klienta z usług firmy Modos obowiązuje go regulamin korzystania z usług, ogólnie przyjęte zasady korzystania z Internetu oraz wszystkie akty prawne tego dotyczące obowiązujące w Polsce. 2. Firma Modos zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia bez podania przyczyny szczególnie w przypadku: * wcześniejszych zaległości płatniczych * wcześniejszego nieterminowego dokonywania opłat * serwisów o określonej tematyce, których utrzymywanie jest niepożądane przez Usługodawcę * w innych nie wymienionych wyżej sytuacjach, a w mniemaniu Usługodawcy mogących szkodzić opinii bądź jakości usług oferowanych przez Usługodawcę 3. Usługodawca zastrzega sobie prawo bez wcześniejszego powiadomienia Klienta do zablokowania poszczególnych usług (baz MySql, baz PostgreSql, skryptów php, skryptów cgi, poczty, http) powodujących zbyt duże obciążenie na serwerze bądź na innych elementach infrastruktury Usługodawcy mogących przez to powodować znaczne pogorszenie usług dla pozostałych Klientów firmy Modos. Powyższe ograniczenie ma za zadanie ochronę jakości usług świadczonych dla wszystkich Klientów prawidłowo korzystających z dostępnego oprogramowania i wyeliminowanie awarii powodowanych przez nieumiejętne korzystanie z możliwości oferowanych przez Usługodawcę. 4. W związku z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204) o świadczeniu usług drogą elektroniczną postanawia się: * zabrania się korzystania z baz adresowych zakupionych przez Internet do wysyłania poczty e-mail * zabrania się korzystania z baz adresowych pozyskanych w inny sposób bez uzyskania wcześniejszej zgody od każdego, kogo adres znajduje się w bazie adresowej * zabrania się wysyłania korespondencji jednorazowo na ponad 100 adresów e-mail, wyjątkiem w tym przypadku są wszelkie listy pocztowe (dyskusyjne) na które można się zapisać oraz wypisać podając Swój adres na stronie WWW (oprogramowanie do tworzenia tego typu list udostępniane jest przez Usługodawcę) * zabrania się wysyłania masowej korespondencji na inne środki elektronicznego przekazu bez udokumentowanej zgody na otrzymywanie takiej korespondencji przez odbiorcę. Celem wszystkich powyższych postanowień jest zachowanie jak najwyższej jakości usług oferowanych wszystkim Klientom firmy Modos. Powyższe postanowienia są rozwinięciem regulaminu usług Usługodawcy i obowiązują łącznie z nim od dnia 03-04-2018 r.