"Marketing internetowy to sposób na przedstawienie Twojej oferty (...) Internautom, szukającym usług i informacji o nich w Internecie. (...) To sposób na przekształcenie Twojej dotychczasowej strony internetowej w medium, które zwiększy potencjał firmy..." tak brzmi definicja marketingu internetowego wg Holly Berkley - założycielki amerykańskiej firmy zajmującej się marketingiem internetowym.
Marketing internetowy to wobec tego szereg działań mających na celu zwiększenie popularności Twojej strony (czyli Twojej firmy) w Internecie. Dzięki dużej oglądalności stron www zyskasz nowych Klientów.
![]() |
![]() |
Podstawowym elementem promującym Twoją firmę jest jej witryna internetowa. Strona internetowa powinna zachęcać do jej częstego odwiedzania, powinna być przejrzysta i prosta w odbiorze dla Internauty. Powinna zawierać dane kontaktowe do firmy, wyodrębnioną ofertę firmy, ewentualnie cennik a także być często aktualizowana. Tylko taka strona internetowa będzie "pracowała" na prestiż dla Twojej firmy.
Kiedy strona spełnia te wymogi należy zastanowić się nad tym, jak szybko dotrzeć do potencjalnego Klienta.
Wyszukiwarki internetowe (np. Google, Wirtualna Polska, Onet.pl, Yahoo) to potężne narzędzie do wyszukiwania usług, produktów, treści na stronach czy w sklepach internetowych. Ale jak sprawić by Klient trafił właśnie do Ciebie?
Jest kilka sprawdzonych sposobów: