CRM (Customer Relationship Management)
System zarządzania relacjami z klientem, a dokładnie całością kontaktów zachodzących pomiędzy firmą, a jej klientami. W praktyce koncentruje się na uzyskaniu i wykorzystaniu wiedzy o obecnych i potencjalnych klientach, w celu optymalizacji korzyści płynących z kontaktów z nimi.
Na bazie zdobytego doświadczenia oraz spostrzeżeń naszych Klientów opracowaliśmy własny system CRM. Zorientowany na budowanie efektywnych relacji z klientami i sprawne zarządzanie przetwarzaną informacją. System nasz oparty został na czterech podstawowych filarach:
- sprzedaży
- obsłudze klienta
- integracji
- modułowej budowie systemu
Sprzedaż
- system zaprojektowany został z myślą o pracy sieciowej, dającej możliwość dostępu wszystkim pracownikom firmy do danych klientów, oferowanych produktów, ofert, poczty elektronicznej, a także informacji handlowych
- system umożliwia przeglądanie oraz raportowanie historii poszczególnych klientów, ofert aktywnych, ofert oczekujących na realizacje, danych teleadresowych oraz druk wybranych zestawień
- możliwość monitorowania postępów handlowych, wgląd w aktualne i archiwalne oferty, funkcje poczty elektronicznej umożliwiające przekazywanie aktualnych oraz archiwalnych ofert handlowych
- zarządzanie procesem sprzedaży daje pełną swobodę kontroli nad klientem i procesem finalizacji kontraktów handlowych
- system udostępnia funkcjonalny katalog produktów, który udostępnia możliwość grupowania produktów w grupy towarowe, przypisywania określonych walut, stawek podatkowych, jednostek miary itp.
- proste i zautomatyzowane zarządzanie ofertami handlowymi połączone z funkcjami poczty elektronicznej oraz druku
- funkcje raportowania umożliwiają wyświetlanie, sortowanie i filtrowanie raportów, które pozwalają określać tendencje, mierzyć i prognozować działalność handlową, przeglądać procesy handlowe oraz oceniać wyniki firmy
- integracja systemu z pocztą elektroniczną daje możliwość szerokiej komunikacji z klientami, pracownikami, ustawiania korespondencji seryjnej
Obsługa klienta
- system kontroli nad przechowywanymi danymi ułatwia zarządzanie sprawami klienta już od pierwszego kontaktu
- inteligentny system nadawania statusów poszczególnym ofertom oraz działaniom zwalnia z obowiązku pamiętania o podjętych działaniach wobec klienta
- szczegółowe przedstawienie informacji o kliencie daje możliwość wglądu w profil klienta, działania handlowe, wystawione oferty
- prosta i intuicyjna obsługa systemu niewątpliwie przyczyni się do wzrostu zadowolenia kadry pracowniczej
Integracja
- cały system, jak i przechowywane dane są zabezpieczone systemem haseł oraz modułami szyfrowania danych
- wprowadzone oraz przechowywane dane są dostępne dla wszystkich osób, które są uprawnione do korzystania z CRM
- wszystkie moduły systemu stanowią jednolitą całość, umożliwiając tym samym wydajną pracę nad przetwarzaną informacją
- użytkownicy systemu mają dostęp do prywatnego organizera, dającego możliwość ustawiania terminów i wprowadzania prywatnych notatek przez użytkowników
- system CRM współpracuje z siecią Internet oraz zewnętrzną pocztą elektroniczną
Modułowa budowa systemu
- scentralizowana instalacja połączona z prostą konfiguracją zapewnia szybkie wdrożenie systemu CRM
- aktualizacja systemu może zostać przeprowadzona poprzez Internet
- moduł archiwizacji danych zapewnia przekopiowanie danych na zewnętrzne nośniki np. płytę CD
- formularze, ustawienia oraz poszczególne moduły można skonfigurować stosownie do potrzeb firmy
- wraz z rozwojem i zmianami zachodzącymi w firmie możliwy jest rozwój systemu CRM o dodatkowe moduły
- system może zostać przystosowany do konkretnych potrzeb firmy i wymogów branżowych
CRM umożliwia uzyskanie pełnej informacji o kliencie w firmie, łatwe zarządzanie tymi informacjami, optymalizację procesów handlowych od początku wdrożenia systemu oraz współprace z aplikacjami zewnętrznymi (MS Office) i usługami internetowymi.